måndag 7 mars 2011

Inför avresan från Santa Pola

Inför avresan norrut från Santa Pola i morgon så behövde jag fylla vissa luckor i proviantförrådet och därför tänkte jag sticka till Guardamar del Segura. Innan jag kom iväg kom Bonzo och sa att det visst fanns stepphöns i gårdagens karneval och gav mig denna bild:
Vad det har med stepphöns att göra vet jag inte men folk har ju olika uppfattning om i stort sett allt.

När jag rör mig på campingen så flyr folk in i sina bilar eller försöker på olika sätt gömma sig för kameran, t.o.m. Darren som lyckades tvätta sig i ansiktet i stället för den husbil han höll på med. Notera damen som skrämt kikar ut i dörröppningen! 
Nåja, i morgon blir det åter lugnt på Bahia. Stackars Husbilskalle är djupt deprimerad nu eftersom ingen vill förbarma sig över honom så han slipper ifrån mig.
Jag for iväg och snart var jag i la Marina.

Där var det lugnt på ställplatsen och folk njöt av det fina vädret!
Jag körde vidare för att ta en titt på en närbelägen campingplats "la Marina".
Här finns det möjligheter även för icke campinggäster att tömma och fylla och t.o.m. ladda batterierna för en rimlig peng vilket vi faktiskt har gjort en gång!
Campingen fyllde tydligen 30 år förra året och på den här pelaren kan man se hur simpölen har utvecklats under den tiden!
Här finns det gott om restauranger vilket jag faktiskt har saknat på Camping Bahia i Santa Pola!
Den lilla simpölen har på 30 år blivit en hel vattenvärld med bassänger i olika plan och alla möjliga finesser!

Här är prislistan, lite otydlig kanske men klicka på bilden så blir den lättare att läsa!
En bit av broschyr som visar servicedelen + "vattenvärlden":
Mycket fin camping, tyckte jag och for vidare till Guardamar för att köpa dansk ost m.m. på Tre Toppar. Dubbla priset mot hemmavid men vissa saker har man svårt att vara utan ibland!
På hemvägen blev jag hungrig och tog till en snabb nödlösning. 
Lite skäms jag, kanske.

Inga kommentarer: